Oksana
Seroka-Stolka
Ekologia
i biznes w opinii przyszłych menedżerów
Streszczenie
W
opracowaniu przedstawiono wyniki badań własnych dotyczących postaw i poglądów studentów
na temat roli środowiska naturalnego w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w ramach
koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Z przeprowadzonej analizy ilościowej
wynika, że prawie 80% poddanych badaniu nie zna koncepcji CSR-u. Większość
badanych nie interesuje się wpływem firm
na środowisko naturalne, a także nie wierzy że idea Społecznej Odpowiedzialności
Biznesu może przyczyniać się do pomnażania zysku przez przedsiębiorstwa, jak
i dobrobytu społecznego.
Ecology and business in the
opinion of future managers (Summary)
The
article presents the survey of students’ opinions about
the role of ecological factor in functioning of firms within the Corporate Social Responsibility conception. The results of quantitative analysis
point that 80 percent of tested students
do not know the Corporate Social Responsibility idea.
Unfortunately most of them are not interested in firms’ impact on the natural environment and do not
believe that CSR conception can yield a profit for companies and contribute to society welfare.