do strony glownej wydziału  strona główna wydziału   English version | Adresy i telefony na wydziale
Działalność Naukowo Badawcza
O czasopiśmie

Rada Naukowa

Recenzenci

Redakcja

Aktualny numer

Numery archiwalne

Wymogi dla autorów

Procedura recenzowania

Prenumerata

Kontakt z redakcją

 
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania

Karolina Kuligowska

Mirosława Lasek

 

 

Virtual Assistants support customer relations
and business processes

 

 

Summary

         In this article we present the subject of virtual assistants, which constitute computer applications based on artificial intelligence technologies (such as Natural Language Processing, Computational Linguistics, Speech Synthesis etc.) that are implemented on the commercial websites of companies. We present virtual assistants features and we discuss important aspects of virtual assistants. We point out contribution of virtual assistants in establishing and maintaining customer relations and we analyse an example of modeling business processes with usage of virtual assistant. Nevertheless we are aware, that this field still requires further research and in-depth studies on virtual assistants functioning on electronic markets.

 


wstecz


  do strony glownej wydziału  strona główna UG Adresy i telefony na UG   Biblioteka główna UG   Pytania  
kontakt z webmasterem   kontakt z webmasterem
 
do strony głównej UG do strony głównej wydziału do strony głównej wydziału