do strony glownej wydziału  strona główna wydziału   English version | Adresy i telefony na wydziale
Działalność Naukowo Badawcza
O czasopiśmie

Rada Naukowa

Recenzenci

Redakcja

Aktualny numer

Numery archiwalne

Wymogi dla autorów

Procedura recenzowania

Prenumerata

Kontakt z redakcją

 
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania

Bernard Franciszek Kubiak

Paweł Weichbroth

 

 

CSDM model as competitive advantage in outsourcing
industry – a case study of Atos Origin Poland

 

 

Summary

         The goal of this article is to briefly present CSDM Model which is being used in Atos Origin. In its context, there are generally described key processes which can be distinguished in the presented model in Polish Branch Office. Firstly, authors give
a short description of PDCA model which is the fundament of principle activities. The next section is the comparison of the ITIL and CSDM model in which we point out the differences between those two. Afterwards, there are portrayed primary processes in scope of IT Service Management service like: Call, Incident, Problem, Change, Query, Complaint and Configuration Management. Then, we distinguish eight tasks which serves in the physical model’s realization. At the end, Authors conclude by summarizing and pointing out advantages of using presented model in Atos Origin.


wstecz


  do strony glownej wydziału  strona główna UG Adresy i telefony na UG   Biblioteka główna UG   Pytania  
kontakt z webmasterem   kontakt z webmasterem
 
do strony głównej UG do strony głównej wydziału do strony głównej wydziału